Display-annonsering på nyhetssajter

Visste du att nyhetsmedia ger betydelsefulla synergier i övriga medieinvesteringar? Enligt rapporten ”Effekten av nyhetsmedia” som Group M tagit fram som visar vilken effekt (ROI) man får tillbaka i sin investering i olika medier. Enligt rapporten så ger annonsering i nyhetsmedia effekter som...

Nyhetsmedia är starkt försäljningsdrivande, man får tillbaka 1,9 per investerad krona (nästan dubbelt tillbaka)
Annonsörer som investerar i nyhetsmedia har i genomsnitt 70% högre ROI för sin sökordsannonsering.
30% högre ROI för sin video-annonsering (Youtube)
32% högre ROI för sina medieinvesteringar i sociala medier.

4 snabba tips för att lyckas med Displayannonsering

1. Fokusera på budskapet och var kortfattad

Skippa kontaktinformation och öppettider. Kunderna behöver inte veta öppettider. Det kan dem googla sen.

2. Cliffhanger

Fokusera på att väcka ett intresse så mottagaren vill veta mer.
Komplettera med en tydliga CTA så folk klickar sig vidare till din hemsida

3. Målsättning

Målsättningen bör vara att bygga varumärke eller driva trafik före fokus på resultat och konverteringar. Vill du skapa konverteringar är retargeting kampanj att föredra. Där kan man lyfta ett tydligt erbjudande och produkt till en köpstark.

4. Enhetlig kommunikation

Det bästa sättet att lyckas med bannerannonseringen är att låta all kommunikation gå hand i hand med övriga annonseringskampanjer. De som ser era banners ska nämligen direkt kunna koppla annonsen till er.

Behöver ni hjälp att synas?

I så fall erbjuder vi en oslagbar mediemix. Kommunikation som når genom bruset är nyckeln till att leverera bäst effekt. Vilka behov och ambitioner har du? Med kännedom om den lokala marknaden och olika målgruppers mediekonsumtion hittar vi rätt lösning för dig.

Vi erbjuder bland annat:

  • Printannonser
  • Bannerannonser

  • E-handel
  • Reklam & produktionsbyrå

  • Distribution
  • Sökordsoptimering
SE HELA VÅR MEDIEMIX HÄR

Uppdaterad och inspirerad?

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev!

Varje månad delar vi med oss av vår kunskap för att inspirera och utveckla dig inom kommunikation och marknadsföring.

Genom att anmäla dig till vårt nyhetsbrev godkänner du vår integritetspolicy.

Fler inlägg

Till toppen