Tre sätt att hamna högre upp på Google

Tre tips för att din sajt ska hamna högre upp på Google.

1. Relevans mellan landningssida och sökord/annonstext.

De sökord och annonstexter som är kopplade till er annons bör stämma överens med vad som står på den landingssida som man landar på när man klickar på er annons. Skriver ni till exempel om flyttstädning så ska sökord och annonstexter handla om flyttstädning och inte om hemstädning.

2. Anpassad månadsbudget

Månadsbudget är det totala belopp som ni vill investera i er Google Adskampanj. För att få ut max av sin kampanj och hamna långt upp i Googles sökreslutat så krävs olika stora budgetar beroende på bransch, geografiskt område och hur mycket av er hemsida nu vill annonsera.

3. Maxbudet är avgörande

Maxbud är det högsta bud som ni är villiga att betala för varje annonsvisning. Varje annonsvisning kostar sedan förhoppningsvis betydligt mycket mindre än så (vårt mål är ett så lågt CPC som möjligt, men med så bra resultat som går) men maxbudet är en avgörande del i den slutgiltiga placeringen.

Man surfar på dator och ser statistik

Behöver ni hjälp att synas?

I så fall erbjuder vi en oslagbar mediemix. Kommunikation som når genom bruset är nyckeln till att leverera bäst effekt. Vilka behov och ambitioner har du? Med kännedom om den lokala marknaden och olika målgruppers mediekonsumtion hittar vi rätt lösning för dig.

Vi erbjuder bland annat:

  • Printannonser
  • Bannerannonser

  • E-handel
  • Reklam & produktionsbyrå

  • Distribution
  • Sökordsoptimering
SE HELA VÅR MEDIEMIX HÄR

Uppdaterad och inspirerad?

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev!

Varje månad delar vi med oss av vår kunskap för att inspirera och utveckla dig inom kommunikation och marknadsföring.

Genom att anmäla dig till vårt nyhetsbrev godkänner du vår integritetspolicy.

Fler inlägg

Till toppen