Uppdrag

Jag är projektledare för Luleå citykortet. Det innebär att förvalta, utveckla och driva Luleå Citykortet som ett ”Upplev Luleå-kort” med fokus på citykärnan och dom som verkar där.

Genomförande

Start: Oktober 2020. Vi har kontaktat och fört en dialog med samtliga anslutna i dag. Marknadsfört kortet som ”Luleås presentkort” och ”Årets julklapp -det lokala presentkortet”. Vi marknadsför det löpande i våra kanaler. Bland annat på våra digitala skyltar, i tidningen Extra Luleå samt i radion. Numera är det ett eco-kort i papper i stället för plastkort. Det är upprättat ett branschråd med representanter från olika branscher m.m.

Resultat

Vi sålde kort innan jul på över 7 miljoner kronor. Det är en given succé! (dessa pengar spenderas nu under året i anslutna butiker och företag). Och vi fortsätter vidare nu under 2021 att sälja både till privatpersoner och företag. Respons från kunder vi fått: -Det är så bra att mottagaren själv kan välja var man vill handla -Lätt att köpa via kortkioskerna i galleriorna eller på företagsfaktura om man har det behovet. -Det känns så bra i hjärtat att man stöttar cityhandeln samtidigt.