Uppdrag

Under de senaste åren har vi ett lokalt samarbete med McDonald's Luleå, där vi hjälper dem med sin marknadsföring och kommunikation. Syftet är att stärka deras position i Luleå.

Genomförande

McDonald's har kört lite olika kampanjer genom oss på Norr Media. Bland annat en tvådagarskampanj på tre av utomhusskyltarna i Luleå, som ledde till att McDonalds Luleå slog sitt gamla dygns- och timrekord med 30% inför Melodifestivalen 2020. McDonald's har kontinuerlig marknadsföring via våra kanaler, dessutom är de en del av vår MERA-klubb där de har förmånliga erbjudanden till våra prenumeranter som gäller i restaurangerna i både Luleå och Skellefteå. Utöver detta har de varit sponsor för en livesatsning på fotboll som redaktionen producerat.

Resultat

När McDonald's marknadsför sig genom oss och våra kanaler/specifika produkter får de resultat. ”Det som är bra med Monika som kontaktperson är att det alltid går fort och samarbetet är enkelt. Vi får alltid tydlig uppföljning på allt. Jag har jobbat med många andra byråer och min erfarenhet är att det ofta tar lång tid!” säger Vun Chun Li, Supervisor McDonald's.